Skalowanie biznesu i zwiększanie rentowności to jedne z priorytetów GAMIVO na 2022 rok. Spółka w lutym przedstawiła katalog działań, które mają prowadzić do ich osiągnięcia, a opublikowane właśnie sprawozdanie finansowe dowodzi, że już przynoszą one spodziewane rezultaty. Warto zwrócić uwagę zwłaszcza na zysk Spółki, który na początku 2022 roku wzrósł aż o 10 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Z opublikowanego 16 maja sprawozdania finansowego za pierwszy kwartał wynika, że w styczniu, lutym i marcu Grupa GAMIVO wygenerowała obrót na poziomie 52,4 mln zł, przychody Spółki wyniosły 10,2 mln zł, a zysk netto 1,6 mln zł.
– Jeśli porównamy obecne wyniki z tymi z ostatniego kwartału 2021 roku, to okaże się, że obroty i przychody nieco spadły, co jednak jest naturalne i wynika z sezonowości branży gier wideo. Natomiast widocznie wzrósł wypracowany przez GAMIVO zysk netto, a trudno o lepszy dowód na skuteczność naszych działań nastawionych na wzrost rentowności biznesu – podkreśla Mateusz Śmieżewski, prezes GAMIVO.
Chociaż początek 2022 roku nie obfituje w wydarzenia napędzające sprzedaż, GAMIVO zdołało w pełni wykorzystać potencjał wydanych w pierwszym kwartale gier. Warto tu wymienić szczególnie Dying Light 2: Stay Human, God of War na PC czy Elden Ring, który – dzięki aktywnym działaniom marketingowym – został najchętniej preorderowaną grą w historii serwisu. Zresztą to właśnie optymalizacja działań marketingowych w dużej mierze przyczyniła się do wzrostu generowanego przez GAMIVO zysku.
– Wyniki z pierwszego kwartału pokazują, że jesteśmy na właściwym kursie. Dlatego będziemy sukcesywnie rozwijać prowadzone projekty i nie ustawać w wysiłkach, by w dalszym ciągu rozwijać platformę GAMIVO, jednocześnie dążąc do podnoszenia efektywności oraz zwiększania skali – zapewnia Mateusz Śmieżewski.
Wśród działań, które powinny pozytywnie wpłynąć na wyniki GAMIVO w kolejnych miesiącach warto wymienić restrukturyzację działów i redukcję kosztów stałych. Zmieniono też podejście do partnerstw, rezygnując z szeregu mniejszych kooperacji, by skupić się na współpracach z dużymi podmiotami. Efektem tego była między przeprowadzona w kwietniu akcja skierowana do klientów sieci Żabka Polska oraz kontynuacja współpracy ze specjalizującym się w grach MMO studiem Plarium.
Prócz tego GAMIVO cały czas pracuje nad skalowaniem biznesu, optymalizacją serwisu pod kątem wyszukiwarki Google oraz automatyzacją ścieżki zakupowej i procesów marketingowych. Nieustannie rozwijana jest też usługa GAMIVO SMART. Wszystko to przekłada się zarówno na wyniki finansowe, jak i popularność GAMIVO.com. Niebawem platforma będzie świętować przekroczenie granicy 4 mln zarejestrowanych użytkowników i 13 mln sprzedanych gier. Z końcem pierwszego kwartału 2022 roku ich liczba wyniosła odpowiednio 3,9 mln i 12,9 mln.
Pełną treść sprawozdania GAMIVO za pierwszy kwartał 2022 roku można znaleźć tutaj. Raport dostępny jest w polskiej i angielskiej wersji językowej.
Zobacz też: GAMIVO rozszerza działalność na ważnym rynku. Uruchomiono koreańską wersję serwisu